Evet bir süredir yazamıyorum malum biraz yoğunluk var. Bir süredir bazı arkadaşlar bana bu seo konusu derinlemesine soruyor. Ben konunun uzmanı falan! olmadığım için onlara sadece şunu söyleyebiliyorum. Bir şeyin çıraklığını yapmadan uzmanım diyenlerden var gücünüzle kaçın, ama gerçekten böyle.

Önerilen Yazı : Sosyal Medya'nın Klavye Delikanlıları
Bazen dertleniyorum. Neden diyeceksiniz... Ne olacak bu sosyal medyanın içindeki ur niyetindeki mallar diye.

Seo konusu yani search engine optimisation mevzusu. çok derin bir konu. Yani öyle bir kere de anlatabilecek bir şey değil. Konunun teknik kısımları dışında çok daha farklı bölümleri var. Teknik kısım konusunda linkedin'de kendine uzman sıfatı yakıştıranların neredeyse tamamı wordpress üzerinden çalışır. Yani ne bileyim başka sistemleriniz olsa yok illa ona dönmen lazım bak gördün mü gibi acayip açıklamalar yaparlar. Uzak durun. Dünya sadece wordpressten değil bu size öneren adamda sorun vardır. Bırakın.

Bazı internet kullanıcıları da size sürekli backlink paketi tavsiye eder. Backlink faydalıdır ama sitenizle alakalı değilse ve spam linklerden oluşuyorsa hayatınız kayar. Siteyi google'dan banlatacak bir noktaya kadar götürebilirsiniz. Spam puanını resmen tavanlara çıkarırsınız.

Seo olayına iyi bir hazırlık için google'un bu konuda yayınladığı güncel makalelere bakacaksınız. Konu sürekli değişken. Yok 300 kelime olsun yok içinde bu anahtar kelime olsun. Bunlar geçici hadiseler bugün çalışır yarın yoktur. Siz olaya KPI olarak bakmak istiyorsanız biraz hacimsel bakacaksınız tek kelime iki kelime gibi şeylerle bir siteyi yükseltemezsiniz.

Bunlar yerine daha geniş virajdan alacaksınız ve totale bakacaksınız.

Bunun dışında internette yığınla bulacağınız iç seo dediğimiz teknik kısımdaki arızaları gidereceksiniz. Taglar olsun, etiketler vs. Öle çılgınlar gibi etkilet atıyorsanız yazılarınıza bunları editleyeceksiniz.

Sonra içerik konusuna gireceksiniz. İçerik halen çok önemli, backlinkten falan da önemli, teknik kısımdan da önemli. İçerik yazarken imla kuralı olsun bazı kurallar olsun es geçmeyeceksiniz. Yazılarını rich media ile süslerseniz ve bunlar sadece size özel olursa... Üzerine watermark olayını tavsiye etmiyorum tabi... O zaman göreceksiniz nasıl önlere çıkıyorsunuz.

Sonuç olarak seo uzmanıyım diye google'a reklam veren milleti 1k-10k arasında tokatlayan arkadaşlara pek itibar etmeyin. Ha sen ucuza mı yapıyorsun. Yok tabiki hayır, kesin birinci sayfaya mı çıkarıyorsun? Yok abi.. Ben seo konusunda sana destek veriyorum. Olay sen de bitiyor. Ha parasını verirsin sana içerik yapacak adamı da bulurum. Aynen...

Kolay gelsin diyelim.


Erkan Kavas Yazar : Erkan Kavas

Uzun süredir üniversite sıralarında hayatını geçirirken bir gün aydınlanıp normal insanlar arasına dalmıştır. O gündür bugündür gerçekten nefes almanın ne demek olduğunu biliyor. Hiç durmadan nefes almaya devam ediyordur. Asıl mesleği web, mobil yazılımcılığı olsa da, favorisi ios geliştirme ve seocu taklidi yapmaktır.



470 kez gösterildi.

Yorumlar
emin
Amaçsızca hırs ile insanları sömürmeler. Bu şekilde yazılar artmalıdır. Tşkler
arif
Üstadım evet dediğin gibi önüne gelen şuanda seo uzmanıyım deyip ücretsiz sitelerden bilinçsiz backlink listesi oluşturup buralara rastgele linklerinizi ekleyerek karşılığında ciddi şekilde paralar kaldırmaktadır. Kaliteli insanları bulmak neredeyse yok denecek kadar azaldı :)