Etohum ve Benzerleri Üzerine



Uzun zamandır böyle bir yazı yazmayı planlıyorum uzun zaman dediğime bakmayın benim için uzun zaman 3 ay falan oluyor. Evet gerçekten 3 aydır böyle bir konu yazmayı planlıyorum.

Bunu bir tavsiye vs. olarak almayın, rica ediyorum böyle birşeye zahmet etmeyin. Bir sinek vızıltısı olarak da dinleyebilirsiniz. Hatta buradan itibaren okumayı da bırakabilirsiniz. Çünkü gerçekten boş bir konu üzerine yazacağım(!).

STartupların en büyük çıkış noktaları yarışma kıvamındaki yatırımcı görüşmeleridir. Bunun için ülkemizde birçok topluluk var, çoğalmaya da devam ediyor. Bazıları masonik yapıların kontrolü altında bunları zaten gittiğinizde görür hissedersiniz. Buradan size ekmek çıkmaz. (Bilmiyorum çıkadabilir…)

Bunun dışında Türkiye’de herhangi bir yapı ile ilişkisi olmayan webrazzi, etohum gibi yapılar da var, bunların başında yapılarında çok değerli insanlar var, derdinizi twitterdan sorsanız cevap verirler öyle insanlardır yani… Salak saçma mailler atsanız sizi ciddiye alıp bir sayfa dolusu mail atabilirler… Ama bu insanların da bir dayanma kapasitesi var, çok zorlamayın, özellikle bu insanları paragöz olarak, sizin projenizi çalacaklar gibi şeylerle itham etmeyin çok büyük pişmanlık yaşarsınız.

Öncelikle startup istanbul’dan gireyim diyorum, etohumun böyle bir organizasyonu var. Çok da güzel geçiyor. Öncekilerin sadece videolarını görebildim tabi sadece STartup İstanbul değil diğerlerine de bakabilirsiniz. Ama bu yarışmalara katılmak buradan faydalanabilmek için tabiki de bazı ücretler ödemelisiniz. Yıl sonu yapılacak olan etohum’da öyle, webrazzi summit’de öyle olacak. Öyle olmalı da… Ne yani sizin fikir dediğiniz henüz değeri olmayan şeye bedeva hizmet mi versinler? Bu tür organizasyonlar kaç paraya ne kadar emeğe mal oluyor hiç düşündünü mü? Bu yazdıklarımdan birşey anlamayan insanlara yazıyı burada terk etmelerini öneriyorum. Çünkü daha boş şeyler geliyor.

Arkadaşlar fikriniz varsa, buna yatırımı önce siz yapacaksınız sonra başkaları yapacak. Sizin inanmadığınız üstüne harç borç alıp para yatırmadığınızı şeye neden yatırımcılar para yatırsın. Neden?

İnanıyorsanız zaten bununla olmasa da başka birşeyle başaracaksınız, ilkinde değil belki ikincisinde üçüncüsünde siz büyük milyarderleri okumuyor musunuz? Kaçıncı da başarmışlar bir bakın!

Bedava bir dünya yok, sizin henüz değeri ama hiç değeri olmayan fikrinize siz üstüne bir değer koymadıkça tabiki de değer veren olmayacaktır. Ha etohuma 600 euro yatırdım sonuç hüsran… Adam sana %100 veya %50 hatta %1 garanti vermeyecek zaten… Herşey sen de bitiyor, projende, dilinde, anlatışında, hazırlanışında, merakında, şansında… Bunlar onlar ile alakalı birşey değil. Ne kadar ekmek o kadar köfte! Çıkış şu beleşlik dünyasından… Çıkın!

« »